כמו בכל תחום, גם ברפואת שיניים קל יותר למנוע בעיות מאשר לטפל בהן. כדי לשמור על בריאות חלל הפה, חשוב להקפיד על ביקורת רופא כל חצי שנה וביצוע טיפולים מניעתיים על ידי שיננית מומחית.

את תחום רפואת השיניים המונעת בקליניקת סמייל של ד"ר בן ארי מובילה ריקי קמינסקי, בוגרת מסלול לימודי השיננות של אוניברסיטת תל אביב. ריקי הינה בעלת ניסיון של מעל לעשרים שנה בתחום השיננות ובטיפולי שיניים מניעתיים.

לכל אדם שיניים וחניכיים עם מאפיינים ייחודיים, הכוללים נקודות תורפה וחוזקה שמקורם בגנטיקה ובהיסטוריית היגיינת הפה לאורך השנים. האמת היא, שגם כשאנו מצחצחים שיניים ומשתמשים בקיסמים ו/או חוט דנטלי, יתכן ואין אנו עושים מספיק על מנת לשמור על היגיינת פה מושלמת. טיפול שיניים מונע מסייע לשפר ולשמר את בריאות חלל הפה ולמנוע דלקות וכאבים שאינם מושגים ע"י צחצוח וניקוי יומיומי בלבד.

שירותי רפואת השיניים המונעת של מרפאת סמייל כוללים:

הסרת אבנית:

הסרת אבנית היא טיפול מניעתי חשוב במיוחד לבריאות חלל הפה, ויש לעשותו באופן קבוע. אבנית מצטברת באופן טבעי על גבי השיניים שלנו כתוצאה ממינרלים שונים שמרכיבים את הרוק והמזון שאנו אוכלים. האבנית הינה הגורם המרכזי לריקבון השיניים (עששת), לדלקות ולנסיגת חניכיים. הסרת האבנית על ידי טיפול שיננית מסייע במניעת עששת ושמירה על חניכיים בריאות, ולעיתים מונע התפתחות מחלות חמורות שדורשות טיפולים דנטליים רציניים.

הסרת כתמים ומשקעים:

כתמים בשיניים מהווים פגם אסטטי שפוגע מאוד במראה החיצוני שלנו. לעיתים לא מדובר במחלה, אלא בתהליך טבעי בו השיניים מגיבות לחומרים שבאים עמם במגע. עשן סיגריות ומזונות מסוימים כגון תה וקפה, שנצרכים באופן קבוע יכולים לגרום לכתמים ומשקעים שצחצוח, אפקטיבי ככל שיהיה, אינו יכול להסיר. הסרת כתמים ומשקעים הינו חלק מהטיפול ומתבצע באמצעות השיטות המתקדמות והיעילות ביותר.

טיפול בכאבים, זיהומים ודלקות:

במקרים רבים, כאבי חניכיים נגרמים כתוצאה מדלקת חניכיים מקומית או מפושטת. טיפול שיניים מונע והסרת אבנית על בסיס תקופתי מהווים את האמצעי היעיל והאפקטיבי ביותר למניעת זיהומים בחלל הפה ולמיגור דלקות חניכיים כרוניות ונקודתיות.

הדרכות לשמירה על היגיינת הפה:

אנו מעניקים למטופלינו הדרכות מעמיקות לשמירה על בריאות חלל הפה. ריקי קמינסקי השיננית המוסמכת מלמדת ומדריכה כיצד לצחצח שיניים באופן יעיל, איך להשתמש בקיסמים ובחוט דנטלי. הכול כמובן בהתאם למצב הפה של המטופל וההיסטוריה הטיפולית שלו. את התוצאות אנו רואים במועד הטיפול המונע הבא…